معني و مفهوم حسابداري ابري

معني حسابداري ابري چيست ؟

حسابداري ابري يا حسابداري آنلاين از جمله پر كاربردترين نرم افزار ها مي باشد كه به وسيله اين نرم افزار حسابداري مي توان نرم افزار حسابداري را كه در محل كار يا هر جاي ديگري نصب شده است را از خانه يا هر مكان ديگري بدون نصب مجدد آن و تنها از طريق دسترسي به اينترنت و از طريق مرورگر وب ، به آن دسترسي پيدا نمود .در واقع مي توان اين گونه بيان نمود كه حسابداري ابري عملي مشابه پردازش ابري است .

پردازش ابري چيست ؟

شايد در اصطلاح ندانيم كه پردازش ابري چيست ولي در عمل بدون شك بسياري از ما ها از پردازش ابري استفاده مي كنيم . همه ي كساني كه داراي حساب هاي كاربري جي ميل و هات ميل و … هستند مي توانند از هر جاي دنيا به اطلاعات و فايل ها و ايميل هاي خود در ايميلشان دسترسي پيدا كنند و از اين رو همه ي اين افراد اصطلاحا در ابر هستند و از پردازش ابري استفاده مي كنند .

مفهوم حسابداري ابري چيست ؟

حسابداري ابري مفاهيم زيادي را براي ما آشكار مي كند و به وسيله اين برنامه مي توان با داشتن يك مودم و اتصال به اينترنت ، بر روي يك سيستم كه داراي امكانات سخت افزاري مي باشد ، مديريت داده ها و حسابرسي ها را انجام داد .با حسابداري ابري مديران مي توانند با حسابداران ارتباط آنلاين داشته باشند و به اين ترتيب مديريتي آنلاين و فعال را از طريق برنامه حسابداري روي فناوري ابري پيش ببرند .در مقايسه ي هزينه ها ي حسابداري ابري با ديگر نرم افزار ها مي توان گفت كه حسابداري ابري جزو كم هزينه ترين هاست زيرا كه هزينه نگهداري داده و اطلاعات روي سرور ابري بسيار كمتر از هزينه تهيه نرم افزار روي تمام سيستم ها و خريداري امكانات سخت افزاري است .نرم افزار حسابداري ابري شبيه به نرم افزار حسابداري فعلي مي باشد و تفاوت عمده ي آن با نرم افزار هاي فعلي در اين است كه حسابداري ابري بر روي سرور راه دور قرار دارد  و در اصطلاح اين طور گفته مي شود كه داده ها به ابر فرستاده مي شوند و اين يعني جايي كه در آن داده ها پردازش و ذخيره مي شوند .شبكه اي شدن كامپيوتر ها به آن ها شكل ابري مي دهد . برخي از حسابداري هاي ابري اين امكان را به استفاده كنندگان مي دهند كه در صورت تمايل فايل هاي خود را با ديگران به اشتراك بگذارند .

نحوه ي عملكرد حسابداري ابري ؟

نحوه ي عملكرد حسابداري ابري اين گونه است كه نرم افزار بايد در محلي نصب و راه اندازي شود و داده ها و اطلاعات بر روي ابر قرار داده مي شوند و به وسيله اينترنت و مرور گر هاي مختلف در دسترس كاربران قرار مي گيرد و از راه دور قابليت دسترسي به وسيله ي كاربران را مي دهد و نيازي به نصب آن بر روي تمامي رايانه ها نيست و كليه كاركنان مي توانند از همه جاي دنيا به آن دسترسي داشته باشند .

منبع:پاپاسي

معرفي نرم افزار حسابداري پاپاسي

نرم افزار حسابداري چيست ؟

نرم افزار حسابداري در يك تعريف كلي به نرم افزاري گفته مي شود كه بر اساس مفاهيم حسابداري طراحي شده تا كار حسابداران را راحت و به آن ها براي حسابرسي آسان كمك كند .

امكانات و قابليت هاي كلي نرم افزار حسابداري

يك نرم افزار حسابداري خوب مي تواند امكاناتي را كه قادر است براي كاربران خود ارائه دهد را در بخش هايي همچون مديريتي ، حسابداري ، كالا ، مشتري و امكانات جانبي تقسيم بندي كند .

 

امكانات و قابليت هاي نرم افزار حسابداري پاپاسي

نرم افزار حسابداري پاپاسي امكاناتي را كه يك نرم افزار حسابداري قادر به ارائه به مشتريان است را در بخش هاي مديريتي ، حسابداري ، كالا ، مشتري ، انبار و امكانات جانبي تقسيم بندي مي نمايد .

بخش مديريتي

گاها در بسياري از فروشگاه ها و شركت ها و مكان هاي مالي تجاري ديگر مسئولان و يا مديرانشان قادر نمي باشند به دلايل مشغله كاري يا هر دليل ديگري به صورت تمام وقت در محل مورد نظر باشند و همين امر آن ها را از فروش هاي روزانه غافل مي كند كه اين خود يك ضعف مديريتي به حساب مي آيد ، چرا كه زماني كه يك مدير يا مسئول از فروش روزانه خود غافل شود مي تواند خسارات جبران ناپذيري را به محل كسب خود وارد نمايد . بنابرين مديران و صاحبان فروشگاه ها مي توانند با كنترل فروش روزانه به نقطه ي ضعف و قوت خود پي ببرند و در پي حل آن ها بر آيند .

امكانات بخش مديريتي

در بخش مدبريتي اين امكان براي شما فراهم مي شود كه فروش روزانه به صورت گزارش لحظه اي از طريق پيام كوتاه يا تلگرام براي شما ارسال شود .

– در بخش مديريتي نرم افزار حسابداري با به ثبت رسيدن هر فاكتور فروش شما گزارش آن را از تلگرام دريافت خواهيد كرد و از اين رو لازم نيست كه شما تمام مدت در محل فروش حاضر باشيد .

– نرم افزار حسابداري پاپاسي در تبريز با قابليت ارسال پيام كوتاه به مديران فروشگاه اين امكان را مي دهد كه كنترل دقيق و بهتري در فروشگاه داشته باشند .

– به وسيله نرم افزار حسابداري پاپاسي ، فروشگاه ها مي توانند نقاط ضعف و قوت خود را به راحتي شناسايي نمايند و همچنين قادر باشند كه كالاهايي را كه داراي سود دهي و فروش بالا مي باشند را شناسايي نمايند و در اولويت قرار دهند .

– نرم افزار پاپاسي در تبريز اين امكان را مي دهد كه مشتريان دائمي تان را شناسايي كنيد .

– به وسيله ي نرم افزار پاپاسي مي توان ميزان در آمد و سود حاصل از هر مشتري را به طور كامل محاسبه نمود .

– نرم افزار پاپاسي با دقت بالا در طراحي اين امكان را فراهم مي نمايد كه قادر باشيد مقدار مانده كالا و يا حساب مشتري و ميزان سود دهي هر كالا را در زمان ثبت فاكتور مشاهده نماييد .

بخش حسابداري

يك نرم افزار حسابداري خوب بايد قادر باشد كه در انجام محاسبات مالي و منابع مالي دقت زياد و سرعت عمل بالايي داشته باشد و اين امكان را مي توان به راحتي در نرم افزار پاپاسي مشاهده نمود كه قادر است تمامي اين امكانات را به شكل تكميلي و كاربرد سريع و آسان در اختيار حسابداران عزيز قرار دهد .

نرم افزار حسابداري پاپاسي همچنين قابليت بك آپ گرفتن و استفاده در جاهاي ديگر را به حسابداران مي دهد و اين امر باعث مي شود كه بتوان امور حسابداري را در هر جايي به راحتي انجام داد .

امكانات بخش حسابداري

بخش حسابداري نرم افزار پاپاسي قابليت پشتيباني از سه ترفند حسابداري FIFO ، LIFO ، قيمت ميانگين و شناسايي ويژه را ارائه مي دهد .

در بخش حسابداري نرم افزار پاپاسي اين امكان وجود دارد كه براي تمامي تراكنش هاي مالي به صورت خودكار سند حسابداري صادر شود .

به وسيله بخش حسابداري حساب هاي تفضيلي كل و معين دسته بندي و تعريف مي شوند .

با بخش حسابداري نرم افزار پاپاسي همچنين قابليت صادر نمودن سند حسابداري دستي وجود دارد .

اين نرم افزار امكان صادر نمودن فاكتور با بالاترين سرعت و دقت را تنها با دو كليد ارائه مي دهد .

به وسيله نرم افزار حسابداري پاپاسي مي توان گروه هاي مشتريان و كالاها و هزينه ها و بانك ها را به شكل درختي و نامحدود تفكيك نمود .

پاپاسي امكان اين را مي دهد كه ميزان سود و فروش روزانه ، هفتگي ، ماهانه و يا سالانه فرو شگاه را مورد ارزيابي و محاسبه قرار داد .

با پاپاسي امكان مشاهده كامل كارتكس تمامي كالاها به شكل تعدادي و ريالي وجود دارد .

به وسيله پاپاسي مي توان بر تمامي كارهاي چكي و بانكي نظارت و مديريت داشت .

با پاپاسي مي توان تمامي هزينه ها را ثبت و دسته بندي نمود و هزينه فروشگاه را در روز هاي هفته ، ماه و يا سال با هم مقايسه نمود .

به وسيله نرم افزار پاپاسي مي توان پيش فاكتور ايجاد كرد و سپس آن را به فاكتور فروش تبديل نمود .

با پاپاسي مي توان فاكتور فروش اقساطي نيز ايجاد نمود .

از ديگر امكانات پاپاسي ارسال به توليد به همراه دريافت از توليد مي باشد .

بخش كالا

نرم افزار پاپاسي امكاناتي را كه يك فروشگاه در زمينه ي كالاها بدان نياز دارد را به صورت مجزا طراحي نموده است زيرا كه بخش كالا از بخش هاي مهمي است كه اهميت فراواني در زمينه فروش دارد . از آن جايي كه در فروشگاه هاي بزرگ دسته بندي و نوع محصو لات زياد و يا دسته بندي كم ولي روش هاي فروش وتعداد فروش آن زياد مي باشد بنابرين بخش كالا را بايد به طور ويژه مورد بررسي قرار داد كه نرم افزار پاپاسي اين كار را انجام مي دهد .

امكانات بخش كالا

نرم افزار حسابداري پاپاسي براي كالاههاي فروشگاه ها امكان ايجاد تخفيف ريالي و درصدي را به صورت جدا مي دهد .

پاپاسي براي كالا ها امكان تعريف ماليات بر ارزش افزوده به صورت درصدي يا ريالي مي دهد .

پاپاسي براي تمامي كالاها قابليت طراحي و چاپ باركد اختصاصي را مي دهد.

به وسيله نرم افزار حسابداري پاپاسي مي توان قيمت خرده يا عمده فروش محصولات را تعيين نمود .

با پاپاسي مي توان كالاهاي فروشگاه را داراي واحد هاي اصلي يا فرعي نمود .

با نرم افزار پاپاسي مي توان كالاهاي فروشگاه را به صورت روزانه ، هفتگي ، ماهانه و سالانه ارزيابي نمود .

به وسيله اين نرم افزار كاربردي امكان نمايش گروه كالا ها به شكل درختي و صد البته نامحدود وجود دارد .

بخش مشتري نرم افزار حسابداري

در تمامي فروشگاه ها لازم است كه برخي از اطلاعات مشتري براي مراجعات بعدي و ليست بايگاني و همچنين بدهكاري و بستانكاري ثبت گردد تا مورد بررسي قرار گيرد و نرم افزار حسابداري پاپاسي اين امكان را بارابط كاري مناسب و دسته بندي سريع براي راحتي كاربر به خوبي انجام مي دهد .

امكانات مشتري نرم افزار حسابداري

نرم افزار حسابداري پاپاسي قابليت تعريف كردن معرف براي مشتري و امكان جستجوي مشتري بر حسب اسم معرف را ايجاد مي كند .

به وسيله نرم افزار پاپاسي مي توان ميزان گردش مالي مشتريان را به صورت روزانه ، هفتگي ، ماهانه و سالانه مقايسه نمود .

با پاپاسي مي توان مشتريان عمده و خرده را از هم تفكيك و بسته بندي نمود .

با پاپاسي مي توان گروه مشتريان را به صورت درختي و نا محدود به نمايش در آورد .

پاپاسي امكان تهيه ي صورت حساب هاي كلي و تفضيلي را براي هر مشتري مي دهد .

هدف پاپاسي چيست ؟

نرم افزار پر كاربرد حسابداري پاپاسي امكان مديريت و توسعه كسب و كارهاي بزرگ و كوچك را به شما مي دهد .

اين نرم افزار با طراحي دقيق از اتلاف وقت مديران جلوگيري مي كند .

منبع:پاپاسي